@the rooftop

@the rooftop

onsdag 17. februar 2010

mitt møte med rza


På torsdag i forrige uke satt RZA fra Wu-Tang Clan utenfor ei sjappe i Melbourne og signerte det folk ville ha signert. Wu-Tang-skivene mine ligger hjemme i Trondheim (håper du snurrer dem av og til, Paul), så da stilte jeg meg i kø for å få signert notatboka jeg hadde i bagen min. Da jeg hadde stått i kø en times tid, annonserte RZA over mikrofon at han måtte dra sin kos. Jeg hadde imidlertid ingen planer om å dra hjem uten å ha hilst på min gamle helt, så jeg løp etter fyren. RZA håndhilste på et par folk han traff på veien, så jeg strakk ut hånda i det jeg nådde ham igjen. Det som så skjedde er så magisk at det fortjener et eget avsnitt, skrevet i presens med kursiv.

RZA ser min utstrakte hånd, ser på meg gjennom de mørke solbrillene, skjønner umiddelbart hva slags materiale jeg er laget av og knytter sin høyre hånd. Instinktivt knytter jeg min høyre hånd. De knyttede nevene våre møter hverandre perfekt. Tilskuerne tror nok vi er gamle venner, at jeg er en av gutta. Og de har helt rett, jeg er en av gutta. RZA, Ghostface og U-God. GZA, Inspectah Deck og Method Man. Ol' Dirty Bastard, Masta Killah og Raekwon. Og A-Dogg.

3 kommentarer:

  1. RZA tha Raza - en legende!

    Som han sa det på "Wu Tang Clan Aint Nuthing Ta F' Wit":
    I be tossin', enforcin', my style is awesome
    I'm causin more family feuds than Richard Dawson
    And the survey said, you're dead
    Fatal flying guillotine chops off your fuckin head
    Mister, who is that?
    Eh yo, the Wu is back
    Makin niggas go boom boom boom boom, like on supercat (cat)
    Me fear no one, oh no, here come
    The Wu-Tang Shogun, killer to the eardrum

    Han er en luring. Bobby Digital. Gleder meg til å ta på deg Dogg!

    SvarSlett
  2. Enter The Wu-Tang (36 Chambers) var faktisk første plata som ble spilt i "The most legendary kåk ever" etter ankomst Trondheim 2010, og de øvrige spilles titt og ofte =) Jeg ser du har det rimelig fresht nede i Australia, godt å se! Kos deg masse videre, Anders! Skal fyre avgårde et lengre elektronisk brev en av de nærmeste dagene, be prepare

    We speaks and seas!

    SvarSlett
  3. Legendariske linjer fra RZA det der, Gaute! :)

    Glad for å høre at du trives i Teglbrennerveien, Paul! Ser fram til å høre mer fra deg!

    SvarSlett