@the rooftop

@the rooftop

torsdag 20. mai 2010

make the bad decisions


The Black Angels - Winter '68


Tukle?



Hoppe?



Dytte?



Terge?



Bade?



Løsne?



Bite?



Klappe?



Mer tunge?



Klatre på eller fjerne?



Sloss?



Kysse?


I kveld burde jeg jobbet med en oppgave. Klokka halv åtte mottok jeg følgende melding fra Eskild:

"Hey Anders, I'm going to this show (...) I'm going from uni if you wanna tag along"

For ikke lenge siden leste jeg Whatever you think, think the opposite, ei bok som "explains the benefits of making bad decisions". Rådene i boka var fortsatt lagret i minnet.

If you always make the right decision, the safe decision, the one most people make, you will be the same as everyone else.

Jeg ble med Eskild. Vi dro på en trippelkonsert (oi!). Første band ut spilte 70-tallsinspirert punk. De to neste spilte hardcore metal. Selv ville jeg tippet black metal, men en kjenner i lokalet med langt, svart hår – en ny kompis av meg – visste bedre. I likhet med black metal kjennetegnes hardcore metal først og fremst av at vokalisten har tilsynelatende ukontrollerbare raseriutbrudd som resulterer i unyansert brøling, men i hardcore metal er slagfrekvensen til trommisen lavere.

Start taking bad decisions and it will take you to a place where others only dream of being.

Nå er jeg usikker på hvor mange det er som drømmer om å dra på hardcore metal-konsert, men jeg vil ikke la detaljer ødelegge moralen i historien, eventuelt mangel på sådan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar